FOKUS

• Barsel - hvad nu?

Tillykke !
    Du/I skal til at overveje, hvordan du/I vil holde orlov.
    Blandt andet skal du som kommende mor huske, at give skolelederen besked om, hvornår din barselsorlov begynder senest 3 måneder for forventet fødsel. Du har ret til barselsorlov med løn op til 8 uger før forventet fødsel.

Som kommende far skal du tilsvarende senest 4 uger før give skolelederen besked om hvornår du vil holde fædreorlov (2 uger).
    Ønsker du/I hjælp til beregning af barslen, så kontakt os i Greve Lærerforening på telefon 43 40 44 78

• Hvad skal jeg have i løn?

Hvilke vilkår gælder, når du er ansat på et af de undervisningsområder, hvor Danmarks Lærerforening er den ene part i overenskomster og aftaler - og hvad skal du have i løn?

Når du skal finde oplysninger, der gælder for netop dig, er det vigtigt, at du er klar over, om du er ansat i en kommune, i en region, i staten eller om du er privatansat. Det lyder indlysende, men i nogle tilfælde kan det være svært at gennemskue. Hvis du er i tvivl, så kontakt Greve Lærerforening på mail 043@dlf.org eller telefon 43 40 44 78.

• Hvis jeg bliver afskediget?

Dit job kan blive afsluttet på forskellige måder. Det er derfor vigtigt, at du ved, hvordan du er stillet, hvis arbejdsgiveren vil opsige dig.

Greve Lærerforening hjælper dig, når truslen hænger over dit hoved. selv om vi ikke kan forhindre, at du bliver afskediget, kan vi være dig til nytte alligevel.

Kontakt Greve Lærerforening, så snart du føler dit job truet på mail 043@dlf.org eller telefon 43 40 44 78.

• Jeg overvejer at gå på pension ...

TJENESTEMAND: Ring til Greve Lærerforening for at aftale nærmere. Du kan også sende en lønseddel og en pensionsoversigt til kredsen på 043@dlf.org så vil sagsbehandleren udarbejde en vejledende beregning af din tjenestemandspension - se mere på www.tjenestemandspension.dk. Når beregningen er færdig sender sagsbehandleren dig en mail med et forslag til et mødetidspunkt på kredskontoret.

OVERENSKOMSTANSAT: Ring til Lærernes Pension da vi ikke må rådgive overenskomstansatte i pensionsspørgsmål. Kontakt Lærernes Pension på telefon 7021 6131 eller besøg www.lppension.dk

• Kontakt til kredsen

Du kan kontakte Greve Lærerforening på telefon 4340 4478 eller mail 043@dlf.org hvor vi vil besvare din mail hurtigst muligt. Du er også velkommen til, at komme forbi kredskontoret Lykkevej 3B, 2670 Greve.

På grund af mødeaktivitet kan vi ikke love dig, at den sagsbehandler du skal tale med, er tilstede på kontoret så ring evt. først og aftal med vores sekretær hvad der er nemmest for dig som medlem.

Kontorets åbningstid er:
    mandag - torsdag : 9.00 - 15.00
    fredag                   : 9.00 - 12.00

Sinatur

Benyt dig af Danmarks Lærerforenings seks konferencehoteller til konference, kursus eller ferie

Gruppelivsforsikring

Frivillig gruppelivsforsikring er et godt supplement til den gruppelivsforsikring, du har i forbindelse med din ansættelse

Feriehuse

DLF disponerer over seks feriehuse, som kan lejes af medlemmer og ansatte

Medlemslån

Som medlem kan du ansøge om et fordelagtigt medlemslån og låne op til 200.000 kr. Lige nu er renten 5,15 pct. p.a.